Edukacja

Zobacz wszystkie

LATO W TEATRZE LUDOWYM

Nasze warsztaty oprócz treningu aktorskiego mają być też lekcją historii, próbą zbadania frapującej epoki, znalezienia w niej współczesnych tematów i bohaterów wam bliskich.

LATO W TEATRZE LUDOWY 2022 / VIVA MEXICO!

 Zapraszamy Was na kolejną edycję Lata w Teatrze Ludowym, warsztaty teatralne zakończone pokazem spektaklu, prezentowanego 9 i 10 lipca na Dużej Scenie Teatru Ludowego.W tym roku zapraszamy uczestników Lata w Teatrze Ludowym w podróż do Meksyku. “Viva Mexico!” to tytuł spektaklu, który wspólnie stworzycie. Jeśli chcecie przeżyć wielką teatralną przygodę, spotkać się z profesjonalnymi twórcami teatru, zawrzeć nowe teatralne (i nie tylko) przyjaźnie, zaprosić na własną premierę rodzinę i przyjaciół, czekamy na WAS.

Tekst: Lidia Branny, Zuzanna Kania, Julia Piwowarczyk.
Opieka dramaturgiczna: Łukasz Drewniak

Zapraszamy młodzież w wieku 12-19 lat
Termin: 27 czerwca -10 lipca
Pierwsze spotkanie: 25 czerwca

LATO W TEATRZE LUDOWYM 2021 / KONIEC ŚWIATA W CENTRAL PORK

"Koniec świata w Central Pork, czyli 10 piosenek o Nowym Jorku (1990-2001)" to dwutygodniowe (28 czerwca -11 lipca) warsztaty dla młodzieży w wieku 12-19 lat zakończone pokazem spektaklu dramatycznego z elementami widowiska taneczno-muzycznego.
26 czerwca - próba "0"
4 lipca - dzień wolny
10 lipca - spektakl
11 lipca - spektakl

Scenariusz spektaklu będzie inspirowany fabułami filmów i seriali, których akcja osadzona jest w NYC w latach dziewięćdziesiątych. Będzie to opowieść o marzeniach i lękach, wzlotach i upadkach „pokolenia X”. Pokażemy miłość i śmierć w Nowym Jorku w latach 90-tych. Wyścig szczurów, artystyczną bohemę miasta, powszechne neurozy i specjalistyczne terapie. Zaśpiewamy 10 kultowych amerykańskich piosenek z ostatniej dekady XX wieku.
Zgłoszenia prosimy wysłać na adres: dudek@ludowy.pl

LATO W TEATRZE LUDOWYM 2020 / HOPLA ŻYJEMY!

Wszyscy mamy dość wizji, jaki będzie świat po pandemii, jesteśmy udręczeni izolacją i siedzeniem w domach. Uważamy, że opowiadanie o tym, co nam się niedawno przydarzyło wprost jest dziś mało interesujące, bo wszyscy przeżyliśmy z grubsza to samo. I boimy się tego samego. Być może najbliższa nam wizja rzeczywistości, to ta, w której żyło się kolorowo i bez strachu. Z nadzieją, że świat nigdy się nie zmieni na gorsze.

Tytuł spektaklu: Hopla żyjemy! został zaczerpnięty z ekspresjonistycznej sztuki Ernsta Tollera, niemieckiego autora tworzącego w latach dwudziestych XX wieku zaraz po Pierwszej Wojnie Światowej i w wielkim kryzysie ekonomicznym pierwszych lat Republiki Weimarskiej. Ale to nie jest podpowiedź epoki i tematyki naszego przedstawienia tylko chwytliwe, pełne nadziei hasło afirmujące życie i wolę przetrwania. Robimy teatr i krzyczymy ile sił w płucach: Hopla, żyjemy!

Hopla żyjemy!

Londyn lata 1966-1970 czasy narodzin ruchu hippiesowskiego, muzyki psychodelicznej. Miasto, które było centrum światowej kultury, pełne artystów i freaków świadkowało końcu Brytyjskiego Imperium. Przenieśmy się do Londynu The Beatles i Rolling Stones, Davida Bowie, Eltona Johna, Pink Floyd, Genesis, Led Zeppelin i Cream. Działają już komicy z grupy Monty Python, powstają filmy Linsdaya Andersona i wielu wielu innych wybitnych reżyserów. Opowiedzielibyśmy razem o świecie artystów, którzy poszerzają sobie świadomość i percepcję, eksperymentują z formą i używkami. Walcząc z przesądami konserwatywnego społeczeństwa. To czasy Flower Power i protestów antywojennych. Rzeczywistość, w której najważniejszy jest głos młodych ludzi. Pamiętajmy, co wołali kontestatorzy paryskiego maja 1968 roku – Nie wierz nikomu po trzydziestce! W Londynie w tym samym czasie, młodzi ludzie nie podpalali samochodów na ulicach, niekoniecznie bili się z policją, nie chcieli władzy politycznej: chcieli najpierw wolności w sztuce i w życiu. Wymyślali nowe formy, łamali obyczajowe konwenanse, tworzyli kolorową społeczność, którą pamiętamy do dziś i której bezustannie zazdrościmy kreatywności. Być może pretekstem do pokazania tego londyńskiego tygla idei i dźwięków, sztuki i egzystencji, miłości i nadziei byłaby wizyta na jakimś niszowym londyńskim festiwalu muzyki współczesnej polskiej grupy eksperymentalnej MW2, realizującej działania z pogranicza Nowej Muzyki i happeningu na bazie utworów Bogusława Schaeffera. To w MW2 grali młodzi wówczas aktorzy Jan Peszek, Mikołaj Grabowski, Andrzej Kierc, Andrzej Grabowski. I byli radykalniejsi od wszystkich brytyjskich teatrów! Zderzenie naszej i brytyjskiej awangardy może być bardzo scenicznie efektowne! 

Chcemy by był to spektakl bardzo muzyczny i taneczny, odtwarzający klimat i charakter tamtych lat, modę i styl życia. Poznamy gigantów anglosaskiej muzyki i literatury, kina i kabaretu, będziemy wędrować po planach filmowych, wybiegach mody i studiach nagraniowych, wejdziemy do BBC i angielskiego Parlamentu, spotkamy Królową Elżbietę II i jej dwór, będziemy pastiszować skecze Monty Pythona. 

 

Warsztaty odbywają się 1-13 sierpnia 2020, pokazy spektaklu 13.08.20 oraz wrzesień

Twórcy:
dramaturgia - Łukasz Drewniak
reżyseria - Dariusz Starczewski
scenografia -  Joanna Jaśko-Sroka
choreografia - Anne Wantuch
muzyka/opracowanie muzyczne - Artur Sędzielarz
impostacja głosu - Anna Branny

 

 

Popularne

Obrazek

Chcesz chodzić do teatru, ale nie masz z kim zostawić dzieci? Weź je ze sobą do Teatru Ludowego!

Obrazek

Projekt realizowany we współpracy z Vat Teater z Tallinna, Tesinskie Divadlo z Czeskiego Cieszyna oraz Kolibri Theatre for Children and Youth w Budapeszcie. W jego ramach polscy twórcy odwiedzą każdy z tych teatrów i poprowadzą dwudniowe warsztaty oraz pokaz work in progres, które będą oparte na poezji Juliana Tuwima i Jana Brzechwy oraz jej tłumaczeniach na języki: czeski, węgierski, estoński.

Obrazek

Nowe oblicze storytellingu, wykorzystujące technologie immersyjne.

Obrazek

Projekt „Przewodnicy zmysłów” ma na celu stworzenie nowego formatu dzieła teatralnego w formie instalacji teatralnej dla osób niewidomych i jednocześnie dla osób widzących, który nie ogranicza się do zastosowania audiodeskrypcji i scenariusza w Braille’u, ale wykorzystując doświadczenie synestetyczne oddziałuje na odbiorców poprzez dostępne dla nich zmysły: słuch, dotyk, zapach, smak.